piątek, 29 maja 2015

1. "Dziewczyny wojenne" Łukasza Modelskiego

Hej !

Zaczynamy wielkie odliczanie. 50 książek. Dam radę ? 

    ŁUKASZ MODELSKI "DZIEWCZYNY WOJENNE"


Książka z serii PRAWDZIWE HISTORIE wydawnictwa ZNAK.
Kiedy zaczynałam swoją przygodę z czytaniem (dalej uważam, że na czytanie nigdy nie jest za późno, nie kwapiłam się do sięgnięcia po jakąś pozycję z gatunku historyczne, no ale kiedy dostałam możliwość zabrania sobie jednej książki z biblioteczki, w której wszystkie tytuły brzmiały mniej więcej tak : ".... podczas II Wojny Światowej", "II Wojna Światowa jako..." no to rozumiecie, że musiałam wybrać coś po czym nie zraziłabym się od razu do książek tego gatunku.
Wtedy w moje ręce trafiła właśnie ta książka. Nie miałam wobec niej większych oczekiwań, no ale...


Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to przepiękne wydanie tej książki. Gruba okładka cudowny papier.
No i zaczęłam czytać. Z każdą stroną coraz bardziej chciałam poznać na jakie próby zostaje wystawiona miłość, przyszłość oraz przyjaźń. Książka opowiada historie kobiet, które zmagały się z brutalną rzeczywistością wojny.
Książka nie jest przytłaczająca, ale skłania do refleksji. Ja pochłonęłam ją w jeden wieczór. Serdecznie polecam osobom, które chcą rozpocząć przygodę z książkami historycznymi, ale nie są do końca przekonane.

OCENA: 7/10
Ulubiony cytat z książki: "Poprosiłam lekarzy, żeby nie ratowali mamy. Wtedy właściwie skazałam ją na śmierć. Jako szesnastolatka przestałam być dzieckiem"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz